Kenteken

Model
Serie
Bouwjaar
Aankoop
Chassisnummer
Kleur
PV444
a
1947
1977
2616
Zwart #19
Voor de uitbreiding van knooppunt Holendrecht A2-A9 bij Abcoude moest een aantal panden worden gesloopt.
We schrijven 1977.
In een van de onderhavige schuren stonden twee PV444-tjes:
een PV444K van 1956 en een PV444A van 1947 met chassisnummer 2616.

De 444a bleek ingevoerd vanuit België.
Voor haar leeftijd leek het plaatwerk in redelijke staat, alleen het dak was nogal gedeukt.
• Door ruimte gebrek heeft de auto vele jaren in opslag gestaan bij een oom van Derk-Jan Hupkes in Kraggenburg-Noord-Oost-Polder.
Daar is de auto gebruikt als landingsplaats van de herdershond als die van boven op de hooizolder naar beneden sprong...

Aan de restauratie zijn we eind 2008 begonnen: het dak is uitgedeukt en weer strak.
Alle benodigde plaatdelen zijn ingelast en strak gemaakt en een B4B-blok in prima conditie staat te wachten.
• Dit motorblok hangt in een speciale verrijdbare bok; het is jaren lang gebruikt als leerobject op een technische school in Götenborg en heeft wel wat gelopen, maar nog geen kilometer gereden...

Vanuit de fabriek had de PV444a géén kachel, deze werd als accessoire bijgeleverd. Kijk in het album naar de foto's van de restauratie van de kachel.

Uit Zweden kwamen alle nieuwe deur- en raamrubbers, evenals de stof voor nieuwe bekleding die inmiddels is gemaakt.
• Bij Veteran Parts hebben we de twee kleuren stof gekocht en bij een plaatselijke stoffenboer stof voor het hemeltje.
Vervolgens met hulp van mijn vriend Albèr de stoelen gedemonteerd en gepoedercoat; de aangetaste chromen beugels opnieuw laten verchromen. Vervolgens de stof knippen, de biezen maken en naaien maar. Resultaat: gloednieuwe bekleding, prachtig! Kijk maar in het album..

Ze is gespoten in grijs epoxy primer, en ze wacht nu op voortgang.
Aanschaf
Restauratie
Kachel
Bekleding
FOTO-ALBUMS
En die voortgang kwam in het voorjaar van 2020: Het in 2009 aangekochte B4b-blok in de verrijdbare bok aan het lopen gemaakt en vervolgens het blok ontdaan van oude verflagen en van nieuwe motorlak voorzien, natuurlijk in B4b-groen.

Onderwijl het schutbord gespoten in donkergrijze filler en vervolgens in de zwarte lak.

Tijd voor het monteren van voor- en achteras en de motor met versnellingsbak in de carrosserie gehangen.
Als voorlopig laatste actie: tussenas, de gereviseerde startmotor en dynamo en het oliefilterhuis gemonteerd.

De voorschermen, het front en de motorkap gaan er weer op en de PV444a gaat weer even slapen.
Motorruimte