Kenteken AD-60-48
Kenteken

Model
Serie
Bouwjaar
Aankoop
Chassisnummer
Kleur
P445
m
1959
1979
28705
Nachtblauw+Lichtgrijs #45
Deze Duett uit 1959 heeft Gé overgenomen van iemand die om meerdere redenen niet van haar kon gaan maken, dan de bedoeling was.
Inmiddels heeft hij alle plaatwerkdelen, inclusief een originele reserveband-bak, zowel als grill-rand, achterbumpers en achterlichten gloednieuw liggen. Een kwestie van tijd, zoals eigenlijk geldt voor al onze auto's.

Bekijk de foto's zoals hij haar in 1979 kocht.
(Het ziet er triester uit dan het werkelijk is; och, wat heet optimistisch (tegen beter weten in?))

Mede omdat ze er toch wel erg triest uitzag zijn we voorjaar 2016 toch maar begonnen met de restauratie van de neus, portieren en dorpels.De schermen uitgestukt en voor het slechte front een donor-front gebruikt; deuren zijn voorzien van nieuwe onderplaten, zowel als van nieuwe onderbakken en de dorpels uitgeslepen en nieuw ingelast. Inmiddels is de neus tot en met portieren en dorpels geplamuurd en in de epoxy-primer gezet.Alle vloerlatten in Zweden gevonden en nieuwe deur- en zijpanelen gemaakt en een nieuwe hemel aangeschaft.Een nieuwe reservebandebak en de balk daaronder liggen te wachten. Maar eerst hebben we de flanken en achterkant aangepakt:veel plaatwerk uitgeslepen en vernieuwd, aan de deuren was al laswerk gedaan. Dus de neus er weer af en nu wordt de auto ontdaan van motor en versnellingsbak. En dan nog een uitdaging: voor het eerst lichtten we een Duett van haar chassis..
En nu hangt ze daar, in onze Kantelaar, en heeft ze inmiddels nieuwe vloerplaten en bandenbak gekregen. Het chassis is ontdaan van assen en vuil en ligt nu bij de straler.
Lees verder..

Bekleding

Het was de bedoeling nieuwe bekleding op stoelen, banken en panelen te kopen bij
Veteran Parts in Zweden, maar daar zijn eind 2017 alleen de voorstoelen en de
deurpanelen nog te leverbaar. Helaas.
Maar de achterbank had nog de originele bekleding, dus bij een plaatselijke meubel-
stoffenhal stof gekocht die dicht bij het originele komt en op de markt skai voor de
onderzijde van de deurpanelen en voor de B-stijl. De hardboard lijsten op A- en B-stijl
nieuw gemaakt. Dus zo spoedig mogelijk volgt van het bekleden een verslag.

Kenteken-perikelen

Toen Gé de auto ophaalde was er -nog- geen kenteken bij. Dat zou nog komen, maar daar bleef het bij.Met de naderende opschoonactie van de Rijksdienst van het wegverkeer tweede helft van 2008 in het oog diende hij een verzoek in tot afgifte van een kenteken op zijn naam. Omdat de auto echter nog steeds op naam stond van een vorige eigenaar weigerde de RDW het verzoek in te willigen, maar ook om naam, adres en woonplaats van de geregistreerde door te geven.
Kortom, er was maar één optie die overbleef: een advocaat in de arm nemen. Hij heeft zich verdiept in de materie en kwam tot de conclusie, dat op meerdere gronden Gé de rechtmatige eigenaar is, want alle claims zijn hoe dan ook na een kleine 30 jaar verjaard.Zijn verzoek aan de RDW resulteerde in de gegevens van de geregistreerde bezitter en van een geanonimiseerde kopie van de brief van deze man aan de RDW. Daarin meldde hij dat de auto in 1975 was gestolen.... Tot overmaat meldde de RDW dat de geregistreerde eigenaar de auto terug wilde. Onze advocaat kreeg echter wel de naam- en adresgegevens van deze man.
Gé heeft aangebeld bij deze heer en hij was bereid om afstand te doen van alle rechten en mee te werken aan het verkrijgen van een nieuw kenteken op naam van Gé. De man wilde aanvankelijk € 750,= hebben; na stevig onderhandelen kostte nog wel € 275,=, maar daarmee was de weg vrij voor afgifte van het prachtige kenteken AD-60-48.
Inmiddels de leges betaald, een hele maand gewacht, toen de RDW maar eens gebeld met de vraag waar het kenteken bleef. Hij zou worden teruggebeld, en zo waar: dat gebeurde de volgende dag: ze moesten de kleur van de auto nog weten... En toen op de gedenkwaardige dag 13 mei 2009 viel ze op de deurmat! Klik op het kenteken AD-60-48 en zie...
Aanschaf
Restauratie
FOTO-ALBUMS
Bodem & Chassis