Kenteken AD-60-48
Kenteken-perikelen
Kenteken

Model
Serie
Bouwjaar
Aankoop
Chassisnummer
Kleur
P445
m
1959
1979
28705
Nachtblauw+Lichtgrijs #45
Deze Duett uit 1959 heeft Gé overgenomen van iemand die om meerdere redenen niet van haar kon gaan maken, dan de bedoeling was.
Inmiddels heeft hij alle plaatwerkdelen, inclusief een originele reserveband-bak, zowel als grill-rand, achterbumpers en achterlichten gloednieuw liggen. Een kwestie van tijd, zoals eigenlijk geldt voor al onze auto's.

Bekijk de foto's zoals hij haar in 1979 kocht.
(Het ziet er triester uit dan het werkelijk is; och, wat heet optimistisch (tegen beter weten in?))

Bekleding

Het was de bedoeling nieuwe bekleding op stoelen, banken en panelen te kopen bij
Veteran Parts in Zweden, maar daar zijn eind 2017 alleen de voorstoelen en de
deurpanelen nog te leverbaar. Helaas.
Maar de achterbank had nog de originele bekleding, dus bij een plaatselijke meubel-
stoffenhal stof gekocht die dicht bij het originele komt en op de markt skai voor de
onderzijde van de deurpanelen en voor de B-stijl. De hardboard lijsten op A- en B-stijl
nieuw gemaakt. Het foto-album spreekt voor zich.
Aanschaf
Restauratie
FOTO-ALBUMS
Bodem & Chassis
Bekleding
Bodem/Vloer
Body off
Spuitwerk
Een beknopt restauratie-verslag.

We zijn voorjaar 2016 begonnen met de restauratie van de neus, portieren en dorpels.
De schermen uitgestukt en voor het slechte front een donor-front gebruikt; deuren zijn voorzien van nieuwe onderplaten, zowel als van nieuwe onderbakken en de dorpels uitgeslepen en nieuw ingelast. De neus tot en met portieren en dorpels geplamuurd en in de epoxy-primer gezet.
Alle vloerlatten in Zweden gevonden, nieuwe deur- en zijpanelen gemaakt en een nieuwe hemel aangeschaft.

Maar eerst hebben we de flanken en achterkant aangepakt: veel plaatwerk uitgeslepen en vernieuwd.
En dan nog een uitdaging: voor het eerst lichtten we een Duett van haar chassis..
De vloerplaten, alle zonder uitzondering, waren totaal verrot; dus er was maar één mogelijkheid: eruit slijpen en nieuwe platen inlassen.

Vervolgens in onze Kantelaar en heeft ze inmiddels nieuwe vloerplaten en bandenbak gekregen.
Het chassis is ontdaan van assen en vuil en daarna gestraald. Met name de achterpoten behoefden veel aandacht, lees laswerk. Maar na een aantal dagen buffelen mocht het resultaat er zijn: strak, in de primer gespoten en daarna in de menie gezet. dat was augustus 2019. De foto's vertellen meer.

Wordt vervolgd.