Kenteken
Model
Serie
Bouwjaar
Aankoop
Chassisnummer
Kleur
We zijn eigenaar van mogelijk de oudste Duett ter wereld, de P445a uit 1950 (zie aldaar); zo zijn we ook eigenaar van een van
de jongste Duetten.
Deze P210P uit 1969 heeft chassisnummer 96820; de laatste die van de band rolde had nummer 97299, dus zijn er na onze
Duett nog maar 479 exemplaren geproduceerd van de bijna 100.000 stuks.
We hebben deze Duett in 1993 overgenomen van Sietze, die geen zin meer had verder te gaan met de restauratie, nadat de
Dierense plaatwerker aangegeven had er geen heil meer in te zien.
Vrijwel alle onderdelen zijn aanwezig. Wat ontbreekt zijn de beschermplaten onder het motorcompartiment en de voorbumper.
De auto heeft tot februari 1986 in Denemarken gereden met kenteken JX-46233. Zij is daarna verkast naar Duitsland en had
daar tot december van dat jaar kenteken WST-HX287 en nadien OS-TH298. Daar is ze op 02 februari 1990 uitgeschreven en
toen waarschijnlijk naar Nederland gekomen.
We hebben de oude eigenaren aangeschreven en hebben gevraagd om historie en oude foto's. Helaas één brief teruggekomen:
adres onbekend, van de tweede niets gehoord...
We hebben het plaatwerk opnieuw aangepakt, via Nordicar een goed front erbij gekocht en de bekleding, van hemel tot
dashboard, van stoelen tot achterruimte, alles ligt nieuw en waar nodig gelakt klaar, te wachten op de finale spuitbeurt.
Ook de tellerklok is mooier dan nieuw, gespoten in krimplak natuurlijk.
Als hommage aan de tijd dat wij beiden actief waren voor de toenmalige V44-vereniging in Ledenadministratie en het
Onderdelendepôt VOD hebben we besloten de Duett te spuiten in kleurnummer 84 met zwarte voorschermen en front.
FOTO-ALBUMS